torsdag 26 november 2009

Rapportskrivning

I afton har gruppen träffats. Vilket lärande som blir vid dessa möten. Och samtal. Glöm "ensam är stark" - tillsammans är man starkare. Och smartare.

Denna träff har vi samlat ihop våra anteckningar från kursträffar, litterturstudier, våra försök till skapande och utkast till rapport. Det blev en del. Det finns alltid saker som man skulle vilja ha varit annorlunda, det märker man när något är på väg att ta slut. Litteraturen är bra, men har fått lite tid vid kursens träffar. Det känns så nu när man sitter och författar. Genomläsning av anteckningar, egna och andras, skapar fler frågor än svar. Och det är ju grunden för utveckling, så det blir mer lärande efter kursens avslutande - var så säker.

Men jag håller på att skriva ihop det som ska bli min rapport. Imorgon vid denna tidpunkt torde det vara klart. Ingen direkt tid till någon skrivprocess värd namnet, trots att kursen pågått en längre tid. Men jag kommer att bära med mig det som jag funnit intressant länge, kanske alltid. Och det är viktigare. Bättre rentav.

seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar